دسته بندی نشده

انواع روش های لیفت و جوانسازی صورت

لیفت و جوانسازی صورت مساله ی بسیار مهمی است. همه ی ما می دانیم که صورت مهم ترین فاکتور زیبایی هر فرد است. اما این فاکتور مهم آسیب پذیر ترین بخش  بدن است که اگر بیش از حد در معرض نور خورشید یا آلودگی قرار بگیرید  پوست صورت شما آسیب می بیند و احتمالا زیبایی خود را از دست می دهد. البته نا گفته نماند که عوامل طبیعی دیگر نظیر وراثت و افزایش سن  با گذشت زمان باعث می شود کلاژن سازی پوست کمتر شود.  استرس نیز خیلی زیاد روی زیبایی هر فردی تاثیر می گذارد.  نهایتا افتادگی پوست و شل شدگی پوست سبب از بین رفتن اعتماد به نفس فرد می شود .

اما  با پیشرفت علم همه ی این مشکلات از بین رفته. بهترین روش جوانسازی صورت، لیفت صورت هست. به صورت کلی لیفت با توجه به نوع برش، تعداد لایه های بافت درمان، ناحیه مورد هدف صورت و درجه تهاجمی بودن آن با روش های متفاوتی انجام می شود. در این مقاله قصد داریم به روش های مختلف لیفت و جوانسازی صورت بپردازیم.

لیفت و جوانسازی صورت چیست؟

لیفت روشی برای بالا کشیدن و از بین بردن چین و چروک  ها و افتادگی پوست است.

با افزایش سن لیفت و جوانسازی صورت برای همه لازم می باشد. زیرا چربی های زیر پوستی از بین می رود و برخی نواحی از جمله کناره چشم ها یا گوشه لب و بینی پوست شل می شود و سبب افتادگی پوست می شود. استفاده کردن از روش های مختلف لیفت صورت سبب جوانسازی پوست شما می شود.  

کاندیدای مناسب جهت لیفت و جوانسازی صورت

  1. افراد دارای چین وچروک بسیار زیاد.
  2. افرادی که چربی صورت آن ها از بین رفته است.
  3. کسانی که در سلامت روحی و جسمی کاملی می باشند.
  4. افرادی که دچار شل شدگی پوست هستند.

چه افرادی نمی توانند لیفت انجام دهند؟

1-افرادی که از داروهای رقیق کننده استفاده می کنند.

2-کسانی که دچار دیابت کنترل نشده و فشار خون بالا می باشند.

3-افرادی که به هر دلیلی دچار عدم تقارن در صورت خود می باشند.

مزایای لیفت صورت:

  1. طراوت و شادابی پوست
  2. سفت تر شدن پوست
  3. رفع چین و چروک و افتادگی  پوست
  4. از بین رفتن غبغب
  5. بهبود آثار پیری در ناحیه گردن

انواع روش های لیفت صورت

اگر به گذشته برگردیم تنها با روش جراحی امکان لیفت وجود داشت. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی  روش های انجام لیفت بدون جراحی نیز امکان پذیر شده است. در این روش ها، نیازی به بیهوشی و یا بستری در بیمارستان وجود ندارد.

دستگاه های مربوط به لیفت و جوانسازی صورت را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

لیفت صورت در افراد بین 50تا60سال بسیار رایج بوده و اثر بیشتری دارد.

انواع روش لیفت صورت

1-تزریق ژل

2-لیفت با نخ

3-بوتاکس

4-هایپوتراپی(اولتراپی)

5-کرایولیپولیز

6-تزریق چربی

7-لیزر

8-میکرونیدلینگ

9-کربوکسی تراپی

10-لیفت با جراحی(ریدیتکتومی)

در زیر به طور خلاصه به توضیح هر روش و عوارض هر روش می پردازیم.

1-تزریق ژل

یکی از روش های بدون جراحی است که با تزریق ژل به نواحی مختلف صورت از جمله شقیقه ها، لب ها و زیر چشم صورت می گیرد. در این روش، ناحیه مورد نظر، حجیم می شود و سبب می شود چین و چروک از بین برود. این مواد غنی از رطوبت بوده که سبب صافی صورت می شود.

عوارض تزریق ژل

*کبودی

*ورم

*عفونت

2-لیفت با نخ

این روش یکی از پرطرفدار ترین روشهاست. پزشک متخصص، نخ را در نواحی دقیق و مناسب قرار می دهد. اگر فرد انجام دهنده ی لیفت، متخصص نباشد، صورت حالت طبیعی خود را از دست می هد.

در این روش پوست با نخ های مخصوص به عقب کشیده می شود و در حقیقت لیفت و جوانسازی صورت را به همراه می آورد.

در آن نواحی که نخ استفاده شده، میزان کلاژن سازی پوست افزایش می یابد. خود کلاژن در جوانسازی پوست تاثیر زیادی دارد.

عوارض لیفت با نخ

*عفونت

*قرمزی

*ورم

3-بوتاکس

از این روش اغلب برای از بین بردن چین و چروک پیشانی و اخم و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم استفاده می کنند. این روش با انسداد موقت سیگنال های عصبی و انقباضات عضلانی سبب لیفت و جوانسازی صورت می شود.

دقت کنید بلافاصله بعد از بوتاکس نتیجه را مشاهده نمی کنید. تقریبا بعد از یک الی دو هفته بعد از بوتاکس تاثیر را مشاهده می کنید.

عوارض با روش بوتاکس

*سردرد

*قرمز

*افتادگی پلک

*قرمزی

*ورم

4-هایفوتراپی(اولتراپی)

یکی از تکنیک های غیر تهاجمی است که پیشرفته ترین نوع لیفت و جوانسازی صورت بوده و مورد تایید FDA است.

این روش نسبت به دیگر روش های لیفت گران تر است. زیرا در این روش از انرژی اولتراسوند استفاده می شود.  این انرژی به لایه های عمیق پوست نفوذ می کند و سبب کلاژن سازی پوست می گردد.

ماندگاری این روش چند ماه الی یک سال است. عوارض زیادی ندارد.  اگر شاهد قرمزی و تورم شدید بودید نگران نباشید. زیرا در کوتاه مدت از بین می رود.

5-کرایولیپولیز

این روش انجمادی برای چربی های اضافی است که کاملا بدون درد بوده و در یک الی دو روز انجام می شود.

6-تزریق چربی

در این روش چربی ازطریق لیپوساکشن از  بدن فرد گرفته می شود و در نواحی مختلف تزریق می شود(فیلر). با تزریق چربی قسمت های مختلف، بدن حجم پیدا کرده و سبب لیفت و جوانسازی صورت و پوست می گردد. اثر آن برای چندین سال ماندگاری دارد. این روش احتمالا ماندگاری بیشتری نسبت به ژل دارد و عوارض آن همانند تزریق ژل است.

7لیفت صورت با لیزر

استفاده از لیزر باعث تولید مجدد سلول های پوستی می شود. افرادی که پوست ناصافی دارند می توانند این روش را امتحان کنند.  کسانی که پوست های آن ها به علت آفتاب آسیب دیده و یا جای جوش دارند بهترین روش برای آن ها لیفت از طریق لیزر است.

 8-میکرونیدلینگ

روش دیگری از لیفت و جوانسازی پوست است.  پزشک از طریق سوزن های ریز انرژی و گرما را به لایه های زیرین پوست می فرستند.

این کار سبب تولید کلاژن می شود.  زخم ها و لک های پوستی که بیشتر افراد دچار آن هستند می تواند از این طریق از بین بروند.  احتمالا برای تاثیر بیشتر، پزشک چند جلسه برای شما توصیه می کند.  از عوارض نادر این روش می توان به بهبود طولانی مدت و ماندگاری جای زخم اشاره کرد.

9- کربوکسی تراپی

در این روش از گاز CO2 استفاده میشود. به این طریق که این گاز در لایه های میانی پوست نفوذ کرده و اکسیژن رسانی کمتر می شود . در نتیجه این کمبود اکسیژن، مغز شما را تحریک کرده و کلاژن سازی پوست صورت میگیرد که نهایتا سبب لیفت و جوانسازی صورت می گردد.

10- لیفت با جراحی

این روش قدیمی ترین متد بوده و همراه با جراحی است.  پوست صورت از هر دو طرف به سمت عقب کشیده می شود. بافت های زیر پوست در این جراحی جا به جا می شوند.  افتادگی پوست از بین می رود. در آخر قبل از بخیه زدن، پوست اضافه را بر میدارند و پوست یکدست و صاف می گردد.

عوارض لیفت با روش جراحی:

*واکنش به مواد بیهوشی

*درد

*عفونت

*تورم

*قرمزی

*باز شدن بخیه

*خونریزی

پزشکان تا جایی که امکانش باشد لیفت با روش جراحی را توصیه نمی کنند. اما اگر مشکلات پوستی زیاد باشد روش جراحی را انتخاب می کنند.

لیفت نواحی مختلف

لیفت در قسمت فوقانی پیشانی

برای افرادی که تمایل دارند بخش بالای چشم یا چین و چروک پیشانی و یا خطوط اطراف ابرو را از بین ببرند مناسب است. این روش برای افتادگی پلک و ابرو نیز موثر است.

لیفت ناحیه زیر چانه

هدف از این لیفت، درمان آثار پیری یک سوم انتهایی صورت است. این فرایند برای از بین بردن غبغب و چین و چروک های اطراف لب و بینی، بالا کشیدن فک، لیفت افتادن گوشه های دهان و بالا کشیدن آن ها، مناسب است. در هر سن و سالی که باشید سبب لیفت و جوانسازی صورت و پوست شما میگردد.

لیفت بینی

افرادی که مشکل زیادی در بینی خود ندارند، می توانند از این روش استفاده کنند. پزشک با تزریق ژل به بالا و پایین برجستگی بینی، سطح تیغه بینی را صاف می کند. برای بالا کشیدن بینی میتوان از روش نخ نیز به همراه ژل استفاده کرد.

برای درد و ماندن جای لیفت میتوان گفت که در روش های غیر جراحی برای کاهش درد می توان از بی حس کننده ها استفاده کرد.  نیم ساعت قبل از این عمل، بی حس کننده به ناحیه ی مورد نظر تزریق می شود.  در روش های جراحی، پزشک دارو های مسکن تجویز می کند.  در روش های غیر جراحی هیچ اثری از لیفت باقی نمی ماند. ولی در روش جراحی شاید جای بخیه باقی بماند. دقت نمایید پزشک باید از داخل موها برش را انجام دهد.

مراقبت های بعد از لیفت

در روش های غیر جراحی مراقبت های خاصی نیاز نیست ولی پزشک توصیه می کند برای چند روز از ورزش و فعالیت های سخت خودداری کنید و بعد از آن می توانند فعالیت روز مره ی خود را شروع کنند.

 مراقبت در روش جراحی

  1. برای اینکه غفونت نکند مرتبا باید از داروهایی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید.
  2.  تا چند روز استراحت کامل داشته باشید.
  3. از کمپرس آب سرد با لایه پارچه ای برای بهبود سریع قرمزی و تورم استفاده کنید. 
  4. پانسمان را مکرر عوض کنید(از پماد های خودسرانه نباید استفاده کرد).
  5. از خاراندن محل بخیه باید خودداری کنید.
  6. تا 6 هفته یا بیشتر از آرایش کردن و استفاده از کرم ها خودداری کنید.
  7. تحت هیچ شرایطی نباید به پوست فشار آورد.

جمع بندی

با توجه به اینکه روش های تهاجمی لیفت و جوانسازی صورت و پوست عوارض زیادی دارد، هواره توصیه ما به شما استفاده از روش های جدید با استفاده از فناوری های نوین است. اگر صاحب کلینیک های زیبایی هستید و یا کاندید انجام روش های نوین برای شادابی و کلاژن سازی پوست خود هستید. می توانید از این قسمت انواع دستگاه های فیلد زیبایی را مورد بررسی قرار دهید. جهت سفارش و اطلاع از قیمت ها می توانید با کارشناسان ما در مایناطب تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *