دسته بندی نشده

لیزر موهای زائد چگونه انجام می گیرد؟

عوامل متعددی بر رشد بیش از حد موهای زائد تاثیر گذار است. روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد بدن معرفی گردیده. بهترین آن ها لیزر موهای زائد است.

توجه داشته باشید در زنان چون هورمون های بدن در سه ماه دوم بارداری نا متعادل است رشد آن ها نیز بیش از حد افزایش می یابد. متخصصان لیزر بر این باور هستند که علت اصلی رشد بیش از حد موها و پرمویی در دوران بارداری، هورمون های در حال نوسان هستند.  ولی خوشبختانه این رشد پایدار نبوده و تنها شش ماه پس از تولد کودک به حالت عادی باز می گردد. در این دوره توصیه می شود اصلا از درمان های زیبایی لیزر استفاده نکنید. زیرا بر هم ریختن هورمون های بدن، نظم چرخه ی رشد مو را به هم می ریزد و تاثیر لیزر  را نیز کمتر می کند.

در این مقاله می خواهیم با توجه به مراحل مختلف رویش مو، چگونگی انجام لیزر به عنوان بهترین راه حل از بین بردن موهای زائد را بررسی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

چرخه رشد مو

موی انسان ها بسته به اینکه در چه مرحه ای از چرخه رشد قرار دارد به طور تصادفی می ریزد. هر تار مو در هر مرحله و سیکل متفاوتی ممکن است بریزد. مثلا مرحله آناژن یا کاتاژن یا تلوژن، که در ادامه هر مرحله را توضیح خواهیم داد.

آناژن

این مرحه یک مرحه ی فعال است. موهای جدید شروع به رشد خود  را نشان می دهند.

این موها، موهای دیگر را که از این مرحله خارج شده اند بیرون می کشد و جای آن ها می نشینند.

اگر موها را از سطح پوست مشاهده کنیم متوجه خواهیم شد که موها در مرحله آناژن از چرخه رشد قرار دارند.

رشد موهای این مرحله با حداقل 10 هفته فاصله انجام می شود. زیرا موهای بدن بین 30 تا 45 روز در این مرحله فعال باقی می مانند. تارهای مو در این مرحله هنوز به فولیکول چسبیده اند و خود را به مرحله ایده آل برای لیزر آماده می کنند.

مرحله کاتاژن

وقتی مو متوقف شد این مرحله صورت می گیرد. در این مرحله، تارهای مو از فولیکول جدا شده و در حال خارج شدن از پوست اند.

وقتی موها در مرحله کاتاژن قرار دارند  لیزر نمی تواند به فولیکول مو تاثیر بگذارد. در نتیجه  زمان مناسبی برای لیزر کردن نیست.

کامل شدن مرحله کاتاژن تنها دو روز طول می کشد. ولی بعید نیست که جلسه ی لیزر شما نیز مطابق با همان دو روز مرحله کاتاژن قرار بگیرد.

مرحله تلوژن

مرحله ی تلوژن مرحله ی آخر از چرخه رشد مو است که فولیکول مو خفته است.

بعد از این مرحله ممکن است موهای شما برای روز ها یا سال ها رشد نداشته باشد. اصلا نمیتوان زمان دقیقی مشخص کرد زیرا غیر قابل پیش بینی است. در این مرحله نیز نمی توان موهای زاید را لیزر کرد چرا که امکان پذیز نمی باشد. افراد گاهی بعد از سال ها رشد مجدد مو را در نواحی که لیزر انجام داده بودند ممکن است تجربه کنند.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

ابتدا قبل از اینکه لیزر را شروع کنید باید موهای خود را تا حد مورد نیاز کوتاه کنید.(کمتر از یک سانتی متر باقی بماند).  و بعد از آن اپراتور  با تنظیم دستگاه با توجه به رنگ و ضخامت پوست شما  لیزر موهای زائد را شروع می کند.

اکثر اوقات اپراتور یک پالس کوچک به پوست شما وارد می کند و منتظر می ماند تا واکنش پوست شما را ببیند. سپس شروع به لیزر کردن تمام نواحی مورد نظر می کند.( دستگاه لیزر، نوری به سمت فولیکول های مو وارد می کند و آن ها را از بین می برد.) و در آخر ممکن است اپراتور شما کمپرس یخ یا کرم های سرد کننده به شما توصیه کنند که سوزش و درد شما را کمتر می کند.

5 باور  غلط در مورد لیزر

باورغلط 1: پوست های تیره نمی توانند لیزر بکنند.

این باور ده ها سال در میان افراد جا افتاده بود که “کسانی که پوست تیره دارند نمی توانند لیزر انجام دهند”.  زیرا زمانی که لیزر برای همه افراد جامعه معرفی شد افرادی که رنگ تیره داشتند و یا آمریکایی ها که پوستشان تیره بود، بعد از درمان لیزر متوجه از بین رفتن رنگدانه های فولیکول مو شدند. ناحیه ی تحت لیزر آن ها، تغییر رنگ داده بود. این باور ها برای سال ها قبل است. اما امروزه با جدید ترین دستگاه های لیزر در کلینیک های معتبر و با یک اپراتور ماهر دیگر هیچ صدمه ای  به رنگدانه های پوست شما وارد نمی شود.

باور غلط2 : لیزر موهای زائد روی صورت اثر نمی کند.

چون صورت روی زیبایی فرد تاثیر زیادی داشته و  همیشه در دید افراد مختلف قرار دارد لیزر کردن موهای زائد صورت یکی از مهم ترین ناحیه ها به شمار می رود.

درست است که لیزر موهای زائد صورت برای افرادی که  رنگدانه های تیره تر و موهای ضخیمی دارند بهتر اثر می کند و لیزر های قدیمی  موهای ضخیم را که با رنگ پوست افراد در تضاد بود را  نمی توانست هدف قرار دهد و  اثر کند ولی امروزه با فناوری های جدید حتی موهای بلوند و کسایی که پوست تیره دارند هم نیازی به نگرانی ند ارند و می توانند خیلی راحت موهای خود را لیزر کنند.

باور غلط 3 : لیزر موهای زائد شما را در  معرض اشعه قرار می دهد.

 دستگاه های لیزر برای از بین بردن موهای زائد مورد تایید FDA قرار می گیرد. به هیچ عنوان اشعه مضری را به فرد منتشر نمی کند.

اشعه های مضر با پوست فرد در تماس نیست. زیرا در دستگاه لیزر، اشعه ها در بین موانعی که در دستگاه مهیا شده می ماند.

باور غلط 4: درمان با لیزر فوق العاده دردناک است.

این مسئله یک اغراق بزرگ در میان افراد  است.  در حالی که می توان درد لیزر را به لایه لاستیکی روی پوست تشبیه کرد که میخواهید آن را از روی پوست جدا کنید. درست است که آستانه تحمل درد برای هرکسی متفاوت است ولی اگر تحمل کمی دارید می توانید از داروخانه یک کرم بی حس کننده  پوستی بگیرید و کارتان را راحت کنید و بدون حس کردن درد، لیزر را انجام دهید. خیلی از کیلینیک های زیبایی یک دستگاه خنک کننده در کنار دستگاه لیزر قرار می دهند تا منطقه مورد نظر و تحت لیزر بی حس شود و مشتری با خیال راحت و آسوده لیزر مو را انجام دهد.

باور غلط 5: لیزر درمانی را در طول تابستان نمی توان انجام داد.

هیچ قانونی  وجود ندارد که جلسات لیزر را در تابستان شروع نکنید و با شروع تابستان هیچ کلینیکی فعالت خود را متوقف نمی کند. ولی افرادی که  ساعاتی در تابستان را صرف آفتاب گرفتن می کنند و پوست آن ها به آفتاب عادت کرده است بهتر است لیزر درمانی خود را در هوای سرد تر انجام دهند. زیرا بعد از هر جلسات لیزر به افراد توصیه می شود که به مدت چند روز در معرض نور خورشید قرار نگیرند. زیرا اگر افتاب به ناحیه ی لیزر کرده شما بخورد ممکن است پوست شما دچار تاول شود.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

  1. اصلاح مو قبل از جلسه لیزر صورت بگیرد.
  2. اپلاسیون ممنوع!
  3. آفتاب نگیرین!
  4. در صورتی که داروهای خاصی مصرف می کنید و سابقه بیماری دارید به اپراتور اطلاع دهید.
  5. استعمال هرگونه کرم، لوسیون، مام، بادی اسپلس، اسپری و… ممنوع!

مراقبت های بعد از لیزر درمانی

  1. از روش های جوانسازی پوست جلوگیری کنید.
  2. در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  3. استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی به مدت 24ساعت ممنوع!
  4. آب زیاد بنوشید
  5. به مدت چند ساعت بعد از لیزر استخر و سونا و بخار ممنوع! زیرا می تواند باعث تحریک پوست شما شود.
  6. بعد از لیزر پوست شما التهاب می دهد. در صورت خارش، از خاراندن نواحی تحت لیزر ، خودداری کنید.

بهترین دستگاه های لیرز موهای زائد را می توانید در زیر ببینید و در صورت نیاز از فروشگاه مایناطب تهیه فرمایید.

IPL

آلما سوپرانو آیس پلاتینیوم 2022

دستگاه الکترولیز اتومات استارمکس بیوتی

الکترولیز موهای سفید و زائد

دستگاه لیزر ۳ طول موج ناب وی(آیس لیزر)

دستگاه لیزر 3 طول موج adss

سوپرانو تیتانیوم soprano titanium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *