مطالب علمی

تزریق ژل بینی

تزریق ژل بینی ازجمله روش‌هایی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا بدون استفاده از عمل جراحی بینی خود را به شکل دلخواهتان درآورید.

این روش بسیار آسان می‌باشد و در کمترین زمان انجام می‌شود. به وسیله پمادهای بی‌حسی یا بعضی تزریق‌ها مانند لیدوکایین می‌توان بینی را بی‌حس کرد و بعد تزریق ژل را در بینی انجام داد.
این روش جای خیلی از جراحی‌های بینی غیرضروری را خواهد گرفت.

در مطالعاتی که انجام‌شده است؛ بیش از نیمی از جراحی‌های بینی واقعا غیرضروری بوده و می‌توان با روش غیر جراحی آن را ترمیم و اصلاح کرد و جلوی بسیاری از هزینه‌ها و عوارض را گرفت.


در این روش پس‌از بی‌حس کردن بینی با کرم‌های بی‌حس کننده؛ مقدار مناسبی از فیلر که می‌تواند کلسیم هیدروکسی اپتات و اسید هیالورونیک (ژویدرم) باشد با سوزن ظریفی به زیر پوست تزریق می‌شود.


زیبایی بینی بدون جراحی، تکنیکی است که برای اصلاح نواقص مختلف بینی در هماهنگی با نواحی پیرامون آن، اقدام به شکل‌دهی مجدد ایجاد توازن و یا تغییر در اندازه بینی می‌کند؛ ولی این روش برای موارد خاصی مانند افرادی که بینی آن‌ها به تغییرات زیادی در شکل و ابعاد نیاز ندارد قابل‌استفاده خواهد بود.
تزریق ژل بینی در قسمت‌های مورد نیاز با سوزن و سرنگ انجام می‌شود در این روش چند بار سوزن را داخل و خارج به بافت داخل بینی تزریق می‌شود. بعد از این‌که تزریق ژل بینی صورت گرفت پزشک معالج به وسیله ماساژ ظاهر بینی را طبیعی‌تر و یکسان میکند.

افراد واجد شرایط برای انجام تزریق ژل بینی

بیمارانی که خواهان رفع برجستگی‌های کوچک روی بینی خود هستند، بیمارانی که دارای فرورفتگی و گودی و ناهمواری‌هایی بر روی بینی خود هستند. و یا بینی آن‌ها ظاهری نامتقارن دارد، بیمارانی که از بینی تختی برخوردار هستند و خواهان ایجاد یک پل و با برجسته کردن پل کنونی بینی خود هستند.

این مشکل معمولاً در بین آسیایی‌ها و جمعیت‌های آفریقایی آمریکایی بسیار مشاهده می‌شود.
بیمارانی که به افتادگی کم بینی دچار هستند و علاقه‌مند به بالا بردن نوک بینی خود می‌باشند

مزایای تزریق ژل بینی

دستیابی به نتایج نیمه ماندگار درصورتی‌که یک بیمار درباره استفاده از روش جراحی بینی تردید دارد.

این نتایج برای همیشه ماندگار و دوام ندارد. البته از جراحی بینی برای موارد دیگری همچون درمان پولیپ بینی نیز بهره گرفته می‌شود.

کاربردهای تزریق ژل بینی

از بین بردن انحراف بینی بینی‌های کوچک نیاز به تجدید ساختار دارند.
بینی‌های شبیه قلاب که نیاز به اصلاح ظاهر و صاف کردن آن‌ها وجود دارد.
بینی‌هایی که قوز بینی متوسط بر روی پل بینی وجود دارد.
افتادگی بینی بصورت خفیف تا متوسط متوسط سر بینی وجود یک بینی که نیاز به اصلاح پس‌از عمل جراحی رینو پلاستیی دارد.
بینی‌هایی که سر آن‌ها بالاست یا نوک بینی نیاز به اصلاح دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *