مطالب علمی

جوانسازی دست با تزریق فیلر

یکی از دغدغه‌های ما با افزایش سن، جوانسازی پوست دست است. اما چطور پوست دست‌ها می‌تواند سن ما را آشکار کند؟ پشت دست‌ها ناحیه‌ای است که اغلب خیلی راحت می‌تواند سن ما را لو بدهد، حتی اگر پوست صورت و بدن ما به‌خوبی حفظ شده باشد و اثری از گذشت زمان روی پوست این نواحی دیده نشود. بنابراین اهمیت پوست پشت دست زیاد است و هرچند اغلب به این ناحیه مهم از بدن توجه نمی‌شود، اما می‌تواند به‌خوبی تغییرات ناشی از گذشت زمان را نشان بدهد. با افزایش سن تغییرات زیر در پوست پشت دست‌ها روی می‌دهد:

  • لکه‌هایی روی پوست ایجاد می‌شود. این لکه‌ها اغلب قهوه‌ای هستند و ممکن است رنگ روشن یا تیره‌ای داشته باشد. برخی از آنها برجسته می‌شوند و در کل ظاهر ناخوشایندی به دست‌ها می‌دهند. برای درمان این لکه‌های از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود. به عنوان مثال لیزر کیو سویچ روش مناسبی است که با کمترین عوارض می‌تواند این لکه‌های پوستی را از بین ببرد.
  • پوست نازک می‌شود و رگ‌های زیر آن معلوم می‌شوند.
  • چربی زیر پوست از بین می‌رود و فرورفتگی‌هایی بین تاندون‌های پشت دست ظاهر می‌شوند.

روش‌های تزریقی برای جوانسازی دست

یکی از روش‌هایی که برای جوانسازی پوست دست به‌کار می‌رود، تزریق فیلر است. فیلر یعنی پُرکننده! انواع فیلرها برای پر کردن فرورفتگی‌ها و چین‌های پوست و شکل دادن به پوست موجود هستند. تزریق فیلر مناسب سبب می‌شود تا فرورفتگی‌های پشت دست ناپدید شوند، چروک‌های سطحی کم شوند، رگ‌ها کمتر به چشم بیایند و نازکی پوست ناشی از افزایش سن ناپدید شود.

برای جوانسازی پشت دست از چه نوع فیلری استفاده می‌شود؟

برای جوانسازی دست و پر کردن فرورفتگی‌های پشت دست می‌توان از فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک (مانند رستیلن) یا کلسیم هیدروکسی آپاتیت استفاده کرد. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که در حالت طبیعی هم در پوست وجود دارد و علاوه بر این که به پوست شکل می‌دهد، نقش آب‌رسانی به پوست و تغذیه آن را هم بر عهده دارد.

کلسیم هیدروکسی آپاتیت کمتر از هیالورونیک اسید انعطاف‌پذیر است و کار کردن با آن سخت‌تر است، اما ماندگاری بیشتری دارد و در دراز مدت می‌تواند سبب کلاژن‌سازی شود. در کل، هر کدام از این فیلرها بلافاصله بعد از تزریق ناحیه را پر می‌کنند و به‌صورت ناحیه‌ای صاف و البته نرم بین پوست و عضلات پشت دست قرار می‌گیرند و حالت لاغری و فرورفتگی پشت دست را از بین می‌برند.

چه موقع تأثیر تزریق فیلر را می‌بینم؟

بلافاصه بعد از تزریق فیلر می‌تواند پر شدن پشت دست خود را ببینید. با مرور زمان ظاهر فیلر تزریق شده بهتر و طبیعی‌تر می‌شود. یادتان باشد که بعد از تزریق ناحیه کمی ورم می‌کند و در هفته اول سفت‌تر از حد طبیعی به نظر می‌رسد. این حالت به مرور برطرف شده، پشت دست حالتی طبیعی پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *