دستگاه لاغری, مطالب دستگاه های زیبایی, مطالب علمی

 لاغری با کرایولیپولیز

کرایولیپولیز  نخستین بار با نام تجاری Coolsculptingتوسط شرکت زلتیک امریکا به عنوان جدیدترین و بروز ترین تکنولوژی کاهش وزن و لاغری با کرایولیپولیز موضعی افراد وارد بازار شد.در سال 2008 توسط، پروفسور Dieter Manstein  و R.Rox Anderson دریافتند که چربی های زیر پوست افراد نسبت به سایر بافت های آن ها نسبت به سرما حساس و شکننده هستند. این روش از سال 2009 موفق به دریافت مجوز سازمان جهانی بهداشت غذا و دارو (FDA) شده است و فقط دو دستگاه را استاندارد و مورد تایید دانسته اند : دستگاه کرایولیپولیز زلتیک امریکا و (HSCS) اسپانیا که هردوی این ها مونتاژ هستند. در این مطلب قصد داریم به شرح کامل نحوه ی انجام این روش بپردازیم.

مکانیزم کرایولیپولیز

در کرایولیپولیز سلول های چربی با استفاده از روش انجماد سرد می شونند و سپس دفع می شوند .که این روشی به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد و یا به عبارتی می توان گفت که شکستن چربی ها خیلی اصولی و کنترل شده می باشد و جایی که چربی های بدن در ان تجمع یافته اند به بافت های دیگر بدن آسیب نمی رسانند فقط آن منطقه را مورد بررسی قرار می دهد و تا زمان رسیدن  به اندام دلخواه خود این روند ادامه می یابد.

کرایولیپولیز چون غیر تهاجمی است از خیلی عمل ها و روش های تهاجمی بهتر بوده و مفیدتر واقع می شود.

لیپوساکشن در سراسر دنیا به صورت قابل توجهی در حال افزایش است و چون این روزا همه ی افراد دنیا به نوعی از اضافه وزن  رنج می برند و چون این کرایولیپولیز غیرتهاجمی است روز به روز  شمار مصرف کنندگان افزایش می باید.

نحوه ی عملکرد کرایولیپولیز

اول سلول های چربی افراد مورد بررسی قرار می گیرد تا سرد شود. و جای نگرانی نیست که آسیبی به بافت های دیگر بدن وارد نمی کنند.

بعد از کرایولیپولیز، چربی های بدن رفته رفته شروع  می کنند تا از بدن دفع شوند. و  در طی چند هفته  متوجه کم شدن ضخامت چربی های بدن می شوند.

نحوه ی انجام کرایولیپولیز

اول از همه باید تصمیم گرفت که قصد دارید چه نواحی از بدن خود را کرایولیپولیزه انجام دهید. از آن نواحی معمولا عکس برداری می کنند تا با دقت بیشتری کرایولیپولیز انجام گیرد. سپس خط کشی می شود تا بهتر و  با دقت عملیات انجام گیرد.  مهم ترین چیزی که باید ذکر شود این است که در کرایولیپولیز باید صبر و حوصله به خرج دهید. زیرا این همان چیزی است که شما را به اندام دلخواهتان خواهد رساند. 

ژل مخصوص

برای انجام کرایولیپولیز ژل مخصوصی را روی نواحی تحت درمان می زنند. سپس دو پانل انجمادی که غیر تهاجمی است را روی بافت چربی بدن قرار می دهند. و مکش موضع مورد نظر را به سمت بالا می کشد. بافت چربی محل مورد نظر شروع به سرد شدن می کند(دمای تقریبی 4تا منفی11 درجه سانتیگراد است). از انجایی که سلول ها چربی بیشتر از سلول های دیگر به سرما حساس هستند، بعد از سرد شدن به مدت تقریبا 45دقیقه، می شکنند و لیپید ها ازاد می شوند. و وارد مجاری لنفاوی می شوند. در نهایت از بدن دفع می شوند. احتمالا فشار کمی در این نواحی مشاهده می کنید که اصلا دردناک نیست. بیشتر قابل تحمل است و هرچقدر که این مکش محکم تر باشد یعنی پروب باید بیشتر به سمت آن نواحی مخصوص کشیده شود.

شاید فرد بیشتر احساس درد بکند، این فرایند یکباره رخ نمی دهد به تدریج انجام می گیرد. و بعد از دوماه شاید به طور چشمگیری متوجه لاغر شدن خود باشید. از این طریق بافت زیر پوستی از بین می رود. چون بافت شما اسیدچرب اشباع است به راحتی دفع می شود. و هیچ تهدیدی سیستم لنفاوی و یا بافت های دیگر بدن را تهدید نمی کند.

کرایولیپولیز بیشتر  روی شکم و پهلو ها اثر می گذارد نه  روی تمام نقاط بدن.  و شکم و پهلو ها را به راحتی لاغر کرده و چربی های بدن شکسته و از کلیه ها و کبد دفع می شوند و پوست انسان اصلا شل نمی شود و در طی 4الی6 هفته نتیجه را خواهید دید.

عوارض لاغری با کرایولیپولیز

چون این روش غیر تهاجمی است پس روش های جراحی و بریدگی و ایجاد زخم وجود ندارد پس عفونتی در کار نیست و عوارض جانبی همه به طور قابل توجهی پایین می آید. ولی از عوارض نادر آن می تواند  گفت فرد شاید در حال انجام کرایولیپولیز احساس سوزش بکند و یا پوست التهاب بدهد. در برخی افراد امکان گرفتگی عضلات نیز به وجود می آید. ولی این را بدانید که همه ی این ها فقط موقتی است و پس از چند ساعت یا چند روز که بستگی به بدن هر فرد متفاوت است، رفع خواهد شد.

این عوارض خیلی خیلی نادر است و در برخی افراد نسبت به شرایط بدنی آن فرد فرق می کند. و اگر عوارضی رخ داد تا یک ماه رفع می شود.

بعد از کرالولیپولیز نیازی به دوران نقاهت ندارید . این فرایند را که با سرد کردن چربی های مورد نظر در بدن سرد می کند و می شکند، انجماد انتخابی می گویند.

اگر در طی این کرایولیپولیز رژیم غذایی درستی نداشته باشید و همچنان چربی و قند بخورید نیاز به تکرار کردن این کرایولیپولیز خواهید داشت.

و لاغری با کرایولیپولیز هیچ مشکلی بر بدن ایجاد نمی کند چرا که لاغری کاملا طبیعی اتفاق می افتد .

  همانطور که در بالا ذکر شده است از کرایولیپولیز فقط برای نواحی خاصی استفاده می کنند برای مثال برای شکم و پهلو ها ، ولی برای سینه انجام نمی دهند  و اگر خیلی ضروری باشد باید با پزشک متخصص مشاوره گرفت.

همه ی ناحیه هایی که کرایولیپولیز در انها اثر دارد و مفید واقع می شود:

  1. شکم
  2. پهلو
  3. پشت
  4. 4-     داخل ران
  5. خارج ران
  6. کمر(پشت کمر)
  7. باسن
  8. بازو
  9. سرمعده

10-بازوها

11- مچ

به چه کسانی لاغری با کرایولیپولیز توصیه نمی شود؟

کسانی که به هرگونه مریضی از سرما دچار هستند مثل کریوگلوبولینمیا، کهیر های سرما و هموگلوبینوری حمله ای سرد است  نباید این گونه افراد از کرایولیپولیز به عنوان لاغر شدن و رسیدن به اندام دلخواه خودشان استفاده کنند چون نتیجه ای نخواهند گرفت.

و در لاغری با کرایولیپولیز اگر  برنامه غذایی خوبی نداشته باشید اثر چندانی در وزن خود مشاهده نمی کنید ولی اگر رژیم غذایی داشته باشید کرایولیپولیز قوت خود را ادامه خواهد داد و به خوبی اثر خواهد کرد

توجه

برای بهتر نتیجه گرفتن کرایولیپولیز میتوان آن را با لیزر و امواج رادیویی تلفیق کرد چون احتمالا کرایولیپولیز در برخی افراد موجب افتادگی پوست ان ها می شود چون بافت زیر پوست ان کمتر شده است.

توصیه های بعد از انجام درمان

اگر فرد درد داشته باشد از مسکن ها برای رفع شدن درد می تواند استفاده کند

و یا اگر جایی از بدن ان التهاب داد میت واند از کمپرس اب سرد استفاده کند و نکته ای که وجود دارد این است که اگر ناحیه تحت درمان التهاب داد یا باعث ایجاد درد شد بهتر است رژیم غذایی خود را بعد از چند روز از سر بگیرید ولی اگر هیچ مشکلی نداشتید می توانید از همان روز شروع کنید و ادامه دهید. و توصیه دیگر که شایان به ذکر است این است که  کرایولیپولیز برای چاقی های مفرط اصلا مفید واقع نمی شود و نتایجی که خودشان میخواهند نخواهند گرفت. فقط افرادی که از تجمع چربی در برخی نواحی رنج می برند ولی اندام ایده الی دارند می توانند از لاغری کرایولیپولیز بهره ببرند.

نتیجه گیری

کرایولیپولیز بهترین روش غیرتهاجمی و بدون خطر است که می توان چربی های اضافه ی بدن را با ان توسط سرد کردن شکست و به اندام دلخواه رسید  و اگر رژیم داشته باشید  اندام شما باریک تر و خالی از چربی های اضافه خواهد بود. این درمان توسط یک پزشک متخصص و آموزش دیده انجام می گیرد و جای هیچگونه نگرانی نیست. خرید دستگاه کرایولیپولیز کلینیک های زیبایی و درمانی خود را می توانید به مایناطب بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *