دسته بندی نشده

آر اف فرکشنال چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

ار اف فرکشنال

آر اف مخفف “رادیو فرکانسی” است، که یکی از مدرن ترین روش های جوان سازی پوست و بدون دردسر های عمل جراحی است. روش آر اف فرکشنال ایمن ترین روش جوانسازی هست. در این روش  احیای پوست انجام می گیرد. افراد کاندید آر اف فرکشنال کسانی هستند که دارای خطوط ، چین و چروک و افتادگی پوست هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش درمانی- زیبایی آر اف فرکشنال بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت مراقبت از پوست

پوست عضوی از بدن است که باید همیشه سفتی و استحکام خود را حفظ کند ولی با بالا رفتن سن، تولید پروتئین های کلاژن و الاستین کم می شود.  این رشته ها وقتی ساختار خود را از دست دادند طول آن ها افزایش پیدا می کند و باعث شلی پوست می شود و روی استحکام پوست و زیبایی فرد اثر می گذارد و سبب می شود خطوط پوست و چین و چروک  ها بیشتر شود.

ناگفته نماند که علاوه بر بالا رفتن سن، استعمال دخانیات و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور نیز روی سالم بودن و سبک زندگی هر فردی تاثیر گذاشته و سبب می شود سلول های پوستی نابود شود و چین و چروک ها ظاهر شوند.

جوانسازی پوست

انواعی از روش های جوانسازی پوست وجود دارد که برخی با بکارگیری لیزر، تزریق فیلر و.. حس شادابی و جوانی را به پوست باز می گردانند. ولی آر اف فرکشنال (RF farctional) از جمله روش های پیشرفته ای (نوع پیشرفته رادیوفرکوئنسی) هست که سبب جوانسازی پوست می گردد.

از آر اف فرکشنال های با عوارض کمتر می توان آر اف های میکرونیدیل و کونتراج را نام برد.

آر اف فرکشنال میکرونیدیل

 در این نوع آر اف سوزن های ضریف تا عمق  ۲ میلی متر به داخل پوست وارد می شود و سبب می شود امواج فرکانس به داخل پوست نفوذ کند که به تولید هرچه  بیشتر کلاژن کمک می کند.

آر اف فرکشنال کونتراج

 در این نوع  آر اف اگر فرد مشکل پوستی سطحی و عمقی داشته باشد کامل برطرف می شود. از جمله کاربرد های مهمی که آر اف فرکشنال برای پوست انجام می دهد تحریک کلاژن ساژی است. تحریک تولید کلاژن از لایه درم شروع می شود که انرژی امواج رادیوفرکانسی به گرما  تبدیل می شود و یکی از عوامل تحریک کلاژن، گرما است.

آر اف فرکشنال علاوه بر از بین بردن چین و چروک های پوست  برای از بین بردن جای زخم و باز کردن منافذ نیز کاربرد به خصوصی دارد. و مخصوص رنگ پوست های خاصی  نیست چرا که برای همه پوست ها مناسب و ایمن تر هست. زیرا یک روش کم تهاجمی به  شمار می رود و نیازی به برش  و جراحی نیست و عوارض و خطرات درمان خیلی کمتر می شود.

کاربردهای روش آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال  برای رفع و درمان عوامل زیر نیز کمک می کند:

1-منافذ باز پوستی

2-خطوط و چین و چروک پوست

3-جای زخم

4-استرچ مارک

5-رفع فرو رفتگی های پوستی

6-بهبود نتایج لیپوساکشن

7-لیفت ناحیه غیغب

8-از بین بردن شلی پوست گردن

9-تنگ شدن منافذ پوستی که سبب میشود ترشح چربی پوست کنترل شود.

10-روشن شدن پوست

و…

از مهم ترین کاربرد آراف فرکشنال می توان  سفتی پوست را مثال زد که شلی و افتادگی پوست را بدون برش و جراحی درمان می کند.

از کاربرد دیگر به درمان چین و چروک پوست می توان  اشاره کرد که برای خطوط اخم و خط خنده تاثیر زیادی دارد.

آر اف فرکشنال در  بالا کشیدن غبغب که روی زیبایی ظاهر تاثیر بسزایی دارد،کاربرد دارد.

از دیگر تاثیرات مهم و بسزایی که می توان گفت درمان مشکل تعریق بیش از حد هست که در ان غده های تعریق کنترل می شوند.  که معمولا اثر آن تا یک سال ماندگاری دارد.

 یکی دیگر از کاربرد های آن که خیلی از جوانان امروزی درگیر آن هستند این  است که برای درمان جای جوش نیز تاثیر دارد. زیرا سبب بازسازی پوست و لایه های عمیق آن را ترمیم می کند و در نهایت سبب از بین رفتن جاش جوش می شود که روی زیبایی فرد خیلی موثر بوده است.

جلسات درمانی با روش آر اف فرکشنال و توصیه ها

سوالی که اکثر مردم را درگیر خود کرده است این بوده که جلسات درمانی چقدر  می باشد؟

در طول درمان ممکن است به مدت  ۱۰ الی ۱۵ دقیقه گرما را روی بدنتان حس کنید که بعد درمان هیچ مشکلی به وجود نمی آورد. و جلسات آر اف  فرکشنال بسته به شرایط هر فرد متفاوت است و ممکن است ۳تا ۱۲ جلسه متغیر باشد.

توصیه های قبل از درمان

* قبل از درمان نیاز به مراقبت های خاصی نیست فقط بهتر است ۲هفته قبل از اینکه درمان را شروع کنید مستقیما جلوی نور افتاب قرار نگیرید و سلاریوم نروید.

*اگر لیزر می کنید باید ۳ماه بعد به ار اف فرکشنال مراجعه کنید.

*بهتر است از مصرف داروهایی که خون را رقیق می کند خودداری کنید مثل دارو های آسپرین و…

*اگر بوتاکس یا از قبل جراحی داشته اید با پزشک در میان بگذارید.

*از آرایش کردن خودداری کنید.

توصیه های بعد از درمان:

*اگر قرمزی، ورم  و یا حتی کمی درد داشتید نگران نباشید تا حداکثر ۳روز برطرف می شود و می توانید بعد از یک روز با خیال راحت آرایش بکنید و برای رفع التهاب حتی می توانید از پماد زینک استفاده کنید.

*برای اینکه نور افتاب مستقیم به صورتتان نخورد بهتر است مدام از ضدافتاب استفاده کنید و مایعات زیاد بنوشید.

*تا چند روز بعد از درمان  بهتر است به استخر نروید و از شستن صورتتان با آب داغ خودداری کنید.

آر اف فرکشنال برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی کاندید های خوبی برای آر اف هستند که رده  سنی شان از ۳۰ تا ۵۰ سال است  البته اگر با بیماری های زمینه ای مواجه هستند بهتر است با پزشک خود در میان  بگذارند و چون امواج  الکترومغناطیس برای جنین مضرر است بهتر است افراد باردار برای این روش اقدام نکنند.

البته  ناگفته نماند که امواجی که در روش آر اف وجود دارد کاملا متفات تر از  وای فای یا ماکروویر  است زیرا امواج و شکل و  انرژی آن طوری تنظیم شده است که به پوست آسیب نزند.

اثرات آر اف فرکشنال

اثرات روش جوانسازی آر اف فرکشنال را می توان در دو فاز سریع و تاخیری دسته بندی کرد.

فاز سریع:

بعد از درمان بلافاصله تغییراتی در پوست ایجاد می شود چون حرارت بدن بالا می رود. ولی بالا رفتن حرارت بدن دلیل بر تجزیه کلاژن ها نمی باشد چرا که شکل آنها تغییر می کند. بلافاصله بعد از درمان، پوست شما  شفاف تر و جوانتر می شود زیرا کلاژن های آسیب دیده محکم تر و کوتاه تر می شوند.

فاز تاخیری:

 بین ۴الی ۶ هفته جوانسازی  به مرورخودش را نشان می دهد وکلاژن های جدیدی ساخته می شود که پوست را به مرور جوانتر و سفت تر می کند.

آیا اثر آر اف فرکشنال همیشگی است؟

بافت پوستی که آر اف روی آن انجام شده است  بسته به پوست هر فردممکن است متفاوت باشد. ولی تا ۸ ماه کلاژن سازی پوست ادامه خواهد داشت. ولی  همیشگی نیست.

آر اف فرکشنال به ترمیم  سالانه احتمالا نیاز داشته باشد و بین ۳تا ۵ سال پایداری خواهد داشت.

امواج آر اف فرکشنال۱۰۰ میلیون بار آهسته تر از نور مرئی و بیش از یک میلیارد بار آهسته تر از اشعه xهستند.

2نوع RF فرکشنال وجود دارد:

RF سوزنی:

انرژی RF از طریق سوزن هایی به عمق نیم میلی متر تا سه و نیم میلی متر به روش کاملا خودکار انجام می گیرد

RFغیر سوزنی:

انرژیRF توسط گره هایی تحویل داده می شود که اصلا به پوست نفوذ نمی کند.

هردوی این روش ها از فرکانس رادیویی غیر لیزری استفاده می کنند که مزیت آن حداقل آسیب به لایه بالایی پوست است و درمان موثر با حداقل زمان بهبودی است.

عوارض آر اف فرکشنال چیست؟

چون در آر اف فرکشنال از سوزن ها استفاده می شود به خاطر همان احتمال اینکه بعد از درمان تورم و التهاب و قرمزی به وجود بیاید زیاد است و شاید کمی درد و کبودی نیز مشاهده کنید.

در زیر می توانید اطلاعات بیشتری از انواع دستگاه های زیبایی و درمانی که با تکنولوژی آر اف کار می کنند را ببینید. برای خرید دستگاه می توانید با کارشناسان ما در مایناطب تماس حاصل فرمایید.

هایفو ۴ بعدی ۲ هندپیس هایفو و اراف فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال ADSS

اراف فرکشنال سکرت

دستگاه هایفو 5 بعدی صورت و بدن + ویمکس + واژینال + آر اف+ لیپوسونیک (لاغری )

دستگاه هایفو 4 بعدی صورت و بدن + ویمکس + واژینال + آر اف (هایفو چهار بعدی جوانسازی و لیفتینگ پوست 4D Ultra Hifu)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *